Gadżety reklamowe są niezwykle rozległą kategorią produktów. Zalicza się do nich między innymi kubki, notesy, torby, długopisy, pendrive’y czy powerbanki. Ich zróżnicowana cena sprawia, że na zakup takich upominków pozwolić może sobie niemalże każde przedsiębiorstwo, bez względu na założenia kampanii reklamowej czy dostępny budżet. Aby reklamowe upominki mogły należycie spełniać swoje zadanie, zadbać należy o odpowiednie umieszczenie na ich powierzchni nadruku reklamowego. Może mieć on postać nazwy firmy, jej logo, sloganu reklamowego czy ciekawej, przykuwającej wzrok grafiki. Z pomocą jakiego rodzaju technik można umieszczać grafikę na powierzchni takiego upominku? Odpowiedź – poniżej.Gadżety firmowe zdobi się między innymi z zastosowaniem techniki, jaką jest tampodruk. Metoda ta od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Polega ona na aplikacji farby z matrycy przy pomocy stosownie uformowanego stempla zwanego tamponem, na przeznaczoną do nadruku powierzchnię. Metoda ta znajduje zastosowanie w przypadku płaskich oraz nierównych nawierzchni. Do jej zalet zalicza się między innymi możliwość szybkiego wykonania znakowania oraz niską cenę. Technika ta posiada szerokie zastosowanie, a to ze względu na fakt, iż wykorzystać można ją tak na małych, jak i na większych powierzchniach wykonanych z metalu, szkła, drewna czy plastiku.
Gadżety firmowe mogą być również zdobione z wykorzystaniem metody określanej mianem graweru laserowego. Jest to jedna z najtrwalszych i najbardziej precyzyjnych metod znakowania upominków. Polega ona na wypalaniu na znakowanym wyrobie stosownego napisu lub grafiki. Wyryty w ten sposób logotyp jest w pełni odporny na ścieranie i można go wykorzystać do zdobienia na zróżnicowanych materiałach takich, jak skóra, drewno, metal oraz szkło.
Równie popularne są gadżety firmowe zdobione techniką sublimacji. To metoda znakowania, która polega na przeniesieniu tuszu z wydruku bezpośrednio na powierzchnię odpowiednio przygotowanego naczynia ceramicznego. W celu wykonania nadruku, należy w pierwszej kolejności wydrukować grafikę na stosownym papierze, a następnie przenieść na produkt przy pomocy prasy transferowej.